Zeven zonden

donderdag 23 mei 2013

Milaan in een parfumflesje

Nina Ricci ‘Love in Paris’, de vakantie in Noorwegen afgelopen zomer. Puma ‘Flowing’, de vakantie in Portugal, jaren geleden. DKNY ‘Be Delicious’, de heerlijke vakantie in Gran Canaria. Ik dacht altijd dat ik een van de weinige was die dit had. Het koppelen van geuren aan bepaalde herinneringen en dan vooral aan bepaalde vakanties. Bij het ruiken van een bepaalde geur komen er gelijk allerlei herinneringen omhoog. Gelukkig heb ik nog vaak de gelegenheid om terug te grijpen naar deze geuren, die keurig in parfum flesjes geborgen zitten. 

Helaas had ik vorig jaar geen geluk toen ik samen met mijn vriend in een hotel in Valencia was waar je het hotel al van een aantal meter afstand kon ruiken. Niet naar afval of iets anders vies, in tegenstelling. Het hotel rook heerlijk, zelfs in de hotelkamer en in de parkeergarage hing deze heerlijke geur. Jammer alleen dat ik deze geur niet in een parfumflesje had zitten. De geur van het hotel, de geur van de stad Valencia.

Toen was daar opeens de oplossing. Gisteren bladerde ik wat door de Linda., waar ik iets las over de geur van je favoriete stad in een flesje. Het sprak me aan en ik ging op onderzoek uit. Uiteindelijk kun je dus de geur van maar liefst negentien verschillende steden kopen als een parfum. Zo heb je onder andere een flesje Milaan, maar ook een flesje Abu Dhabi. Ben je geïnteresseerd in deze parfums neem dan eens een bezoekje aan http://intl.thescentofdeparture.com/destinations.php  en beleef je goede herinneringen opnieuw!



Hopelijk komt binnenkort het parfum Valencia, dan zit ik eventjes op mijn roze wolk!

Zelfpromotie of zelfaanbidding?

Er is niks mis met een beetje zelfpromotie. Het is juist goed. Men mag weten wie jij bent, waar je goed in bent en wat jij hen te bieden hebt. Je maakt bepaalde dingen iets mooier dan dat ze zijn en laat enkele minpunten weg. Prima zou je zeggen.

Zou je zeggen ja. Sommige mensen doen wel erg veel aan zelfpromotie. Overdreven zelfpromotie, om te kotsen gewoon. Als ik ergens moe van word is het van mensen die zichzelf constant aan het promoten zijn. Soms ben ik geneigd om die mensen te vragen of ze even vijf minuutjes voor zichzelf willen, zodat ze zichzelf kunnen promoten en dat ze daarna de rest van de tijd hun mond houden. Helaas heb ik nog niet de ballen gehad om dit te vragen, maar wat zou het een ideale oplossing zijn. Denk je niet? Ik neem aan dat iedereen wel eens last heeft van dit soort mensen, al is het alleen maar in de bus of trein. Van die mensen die vertellen hoe goed ze in de markt liggen. Elke man of vrouw ligt aan hun voeten. Kots. Of van die mensen die je gaan vertellen wat ze, op twintig jarige leeftijd, in hun leven al bereikt hebben. Op zich is dat nog geen groot probleem, maar wel als ze élke mogelijkheid grijpen om het te vertellen zodat je het succes van een ander beter kan dromen  dan dat van jezelf. Kots. Is dat gekots afgunst? Ik denk het niet. Ik denk dat we gewoon kunnen spreken van Hollandse nuchterheid.

Ik denk dat dit uiteindelijk het belangrijkste is!

Waar zal het aan liggen dat er stiekem best veel mensen zijn die aan overdreven zelfpromotie doen? Zijn ze verliefd op zichzelf? Is het zelfaanbidding? Wat denk jij?